rapport

Lesson 9.Rapport

Emotional VS Rational

Perasan tak kalau produk dan perkhidmatan kita tip top ,terbaik ,cemerlang,memenangi pelbagai anugerah bermacam macam kategori tetapi masih ramai prospek lebih suka dengan competitor kita?

Walaupun kita dah bermati matian memenangi dan memberi nilai tambah kepada prospek kita tetapi masih lagi kita KALAH.

Ok macamni.

Dalam setiap otak manusia kita ada 2 bahagian processing centre.

1.Satu berkaitan dengan EMOTIONAL.

2.Satu lagi berkaitan dengan RATIONAL @FAKTA.

Bila kita boleh tawan hati prospek dengan kedua dua emotional dan rational ini YANG TERBAIK.

Tetapi agak susah sebab yang boleh conquer skill ini adalah agent bertaraf 5 🌟🌟🌟🌟🌟.

Sebab tu kalau kita berada dengan syarikat atau perniagaan yang tidak boleh menandingi BIG BOY GAME tak perlu kita risau sebab kita boleh menawan hati prospek dengan EMOSI mereka.

Upgrade diri kita dan skill kita into more emotional oriented.InsyaAllah boleh.

P.S

Pengalaman kak long bersama sama dengan syarikat yang tidak mempunyai banyak kelebihan dari segi pengurusan,pengalaman, dan serba serbi baru tetapi masih boleh pergi lebih jauh dari segi pendapatan jauh lebih baik dari BIG BOY income revenue.

It is all about learn the psychology of selling.

The weight is more on EMOTIONAL.

That is why we should learn more on RAPPORT

Kak Long.

Advertisements